Ons belangrijkste instrument: het oog
Grafische vormgeving wordt ook wel visuele communicatie genoemd. Er zijn dan ook veel visuele aspecten aan ons vakgebied: vormen, kleuren, lettertypes, beelden en het samenspel van al deze losse onderdelen in een communicatie-uiting. We maken boodschappen visueel toegankelijk en aantrekkelijk, zodat de kijker verleid wordt om verder te lezen of te kijken. Het oog wil immers ook wat!
Naast oog voor de vormgeving hebben we ook oog voor andere zaken:
- Oog voor onze opdrachtgever; door ons in te leven in het vakgebied en de bedrijfskenmerken van de opdrachtgever kunnen we als een sparringpartner optreden. Daardoor kunnen wij klanten optimaal helpen met het vertalen van de bedrijfsboodschap naar doeltreffende communicatiemiddelen.
- Oog voor ontwikkelingen in de wereld van grafische vormgeving zoals designtrends maar ook nieuwe communicatiekanalen en technische ontwikkelingen.
- Oog voor mensen waarvoor ‘zien’ geen vanzelfsprekendheid is: mensen die blind of slechtziend zijn, of mensen met een visuele beperking als kleurenblindheid. Samen met onze opdrachtgever kunnen we ervoor zorgen dat de boodschap ook voor deze doelgroep toegankelijk blijft.
- Oog voor realiteit. Budgetten zijn beperkt, tijd is kostbaar. Samen met onze opdrachtgevers zorgen we voor een maximaal effect op basis van een van tevoren afgesproken budget en tijdspad.
- Oog voor detail: we lezen, kijken en denken mee met onze opdrachtgever. Op die manier gaan wij –gevraagd en ongevraagd– proactief aan de slag met uw opdracht. Zo weet u zich altijd gesteund door een betrokken bureau.
We hopen dat je oren hebt naar een bureau met oog voor jou!