Inpladi, probaat middel bij advertentieblindheid

Inpladi, probaat middel bij advertentieblindheid

We worden overspoeld met informatie. Per dag zien we bijna 200 reclame-uitingen voorbijkomen. Van nature leren we onszelf hiertegen te beschermen anders worden we knettergek. Maar ja, als jij een mooie advertentie- of bannercampagne lanceert, is het wel zo prettig als deze gezien wordt. Mensen kiezen ervoor om content te selecteren op relevante informatie. Commerciƫle informatie staat vaak op vaste plekken, dus het is eenvoudig om die te negeren.

Vaker worden gespot

Toch zijn er methoden om ervoor te zorgen dat jouw reclame-uiting relatief vaker gespot wordt. Je kunt onder andere rekening houden met het volgende:

  1. Minder informatie is beter en is uitnodigender om te bekijken
  2. Gebruik directional cues (pijlen of elementen die mensen een richting op laten kijken)
  3. Gebruik mensen in je afbeelding, dat valt van nature meer op
  4. Ook informatie in een kader in je uiting valt beter op
  5. Werk bij banners met contrasterende kleuren t.o.v. de website waar je je uiting plaatst
  6. Verder is creativiteit nodig om aandacht te trekken. Dus schroom niet om buiten je comfort zone te gaan met je boodschap. Meer weten hoe je beter opvalt tussen de oneindige stroom aan informatie? Maak vrijblijvend een afspraak.